Deze site maakt gebruikt van cookies. Door verder te gaan ga je hiermee akkoord. Lees onze gebruikersvoorwaarden en privacyverklaring voor meer informatie.
Sluit

Samenwerking met SVH biedt House of Hospitality meer slagkracht in onderwijsvernieuwing

24 apr. 2019

Door het sluiten van een samenwerkingsovereenkomst met de Stichting Vakbekwaamheid Horeca heeft House of Hospitality een grote stap gezet in haar ambitie om de kwaliteit van toekomstig en huidig hospitality-personeel te vergroten en tegelijkertijd haar innovatieve slagkracht in onderwijsvormen te versterken.

SVH zet zich in om de vakbekwaamheid in de horecabranche te vergroten. Samen met partners uit het horecaonderwijs en bedrijfsleven ontwikkelt de organisatie (digitale) leermiddelen en lesmethodes voor het (mbo-)onderwijs, opleiders en ondernemers. SVH waarborgt kennis door het afnemen van examens en geeft inzicht in het opleidingsaanbod voor de horeca.

De samenwerking met House of Hospitality past in deze taakomschrijving. Afgelopen week tekenden House of Hospitality en SVH dan ook een overeenkomst voor twee jaar, waarbij onder andere is afgesproken dat SVH private kort cursorische opleidingen en trainingen gaat aanjagen, specifiek gericht op volwassenen die zich middels branche-erkende diploma’s verder kunnen ontwikkelen. Ook brengt SVH kennis en expertise in op het gebied van specifieke branchevraagstukken rond onderwijs, leren en ontwikkelen en gaat samen met huidige kennispartners Human Talent Group, MOOVS, PlaytoWork, Syndle en Breaking Habits werken aan vormen van blended leren, online aanbod, gamification en nieuwe innovaties, zoals virtual reality learning, AI-toepassingen en serious gaming. SVH werkt al samen met andere specifieke Amsterdamse partners. ‘De samenwerking met House of Hospitality is een logisch vervolg daarop. Op deze manier kunnen wij alle vormen van leren en werken onder één sterke paraplu samenbrengen,’ aldus Ricardo Eshuis, directeur SVH.

Op het gebied van innovaties en onderzoek zal SVH specifieke vraagstukken uit de metropoolregio Amsterdam (MRA) opnemen in het landelijke arbeidsmarktonderzoek dat jaarlijks door SVH en Koninklijke Horeca Nederland wordt gedaan. Verder gaat SVH middels een nieuwe opzet van het voorlichtingsprogramma ‘de SVH-roadshow’, vmbo’ers enthousiasmeren voor een (leer)loopbaan in de hospitality in het algemeen en de horecasector in het bijzonder. De roadshow levert daarmee een bijdrage aan het versterken van de identiteit en het imago van de hospitality-arbeidsmarkt.

Deel dit artikel via

Het geheime ingrediënt dat ben jij.