SVH lanceert het nieuwe boek SVH Marketing en sales op Horecava
Dit gloednieuwe boek, is het tweede boek dat herschreven is in de reeks SVH Managementboeken. Deze reeks biedt praktische inzichten in de vier pijlers van ondernemerschap: managen en leidinggeven, marketing en sales, financieel management en het schrijven van een ondernemingsplan. Na de enthousiaste ontvangst van het boek Managen en leidinggeven, is het nu tijd voor het volgende deel in de reeks: Marketing en sales.
Voor wie is het bedoeld?
Dit boek is speciaal ontwikkeld voor (startende) ondernemers in de hospitality en biedt zowel beginnende als ervaren managers en ondernemers praktische handvatten. Door de eigentijdse vormgeving van het boek, voelt het alsof je je favoriete magazine leest.
Inhoud van het boek
Het boek bestaat uit acht hoofdstukken waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je een succesvol marketingplan ontwikkelt en uitvoert. Denk aan het samenstellen van een effectieve marketingmix, het schrijven van een strategisch marketingplan en thema’s zoals branding, SEO, productontwikkeling, prijsstrategieën, AI-gebruik en datagedreven evalueren. Elk hoofdstuk behandelt een specifiek aspect van marketing en sales, waardoor het boek niet alleen een waardevol studieboek is tijdens de opleiding, maar ook in elk hospitalitybedrijf als handboek op de plank zou moeten staan.
Praktijkgericht en inspirerend
De theorie wordt ondersteund met praktische voorbeelden, kennischecks en projecten om direct mee aan de slag te gaan. Daarnaast delen ondernemers inspirerende verhalen en tips. Zo vertellen bijvoorbeeld Matthieu en Maureen hoe zij vanuit een visie de marketing en sales vormgeven voor hun geliefde strandtent R Port. Daarnaast wordt elk hoofdstuk afgesloten met een column van toonaangevende trendwatcher in de hospitality Wouter Verkerk, die praktijkgerichte inzichten en actuele trends biedt. Via QR-codes wordt het boek digitaal verrijkt met ondersteunende video van Nick van Teeffelen van de Horeca Marketing Academy over onderwerpen als het gebruik van influencers in je marketingstrategie of het verbeteren van je online vindbaarheid van je hospitality onderneming.
Mbo-kwalificatiedossier
Het boek sluit naadloos aan op het mbo-kwalificatiedossier voor de opleiding Manager/Ondernemer Horeca en het nieuwe kwalificatiedossier Ondernemer Hospitality. Daarnaast is het inzetbaar binnen andere mbo niveau 4-opleidingen die een focus hebben op marketing en gastvrijheid.
Benieuwd naar dit boek?
Het boek is vanaf nu te koop in onze webshop. Je kunt hier ook het eerste hoofdstuk als digitaal inkijkexemplaar bekijken.
Fotobijschrift: Ricardo Eshuis overhandigt het eerste exemplaar Marketing en sales aan Wouter Verkerk. Beeld: Liesbeth Dingemans