Marketing en sales

Boek

Prijs
€ 42,00
Voorraad
Pre-order
ISBN
9789493215504
Uitgever
Verwacht
Medio januari 2025
Aantal
In winkelmandje

Het boek Marketing en sales is speciaal geschreven voor (startende) ondernemers en biedt een praktische gids voor het opbouwen en uitbreiden van een succesvolle hospitality onderneming. Het behandelt onderwerpen zoals doelgroepbepaling, marketingstrategieën, verkooptechnieken en gastgericht ondernemen. Het doel is om je handvatten te bieden voor het effectief en duurzaam positioneren van je bedrijf in de markt.

Voorproeven?
Neem alvast een kijkje in het digitale inkijkexemplaar. Dit boek begeleidt je stap voor stap in het proces van het omzetten van je purpose, visie en missie naar een concreet marketingplan. Het behandelt onderwerpen als het samenstellen van een marketingmix, het schrijven van pakkende content en het evalueren van campagnes, op een heldere en praktische manier.

 

In elk hoofdstuk komen experts uit de hospitalitybranche aan het woord, die hun ervaringen en tips delen. Je krijgt waardevolle inzichten vanuit de praktijk, van zelfstandige ondernemers zoals Enes Gulen van de Boathouse en Matthieu van den Assem van Beachclub R Port, tot inzichten van grotere ketens. Zo deelt onder andere Bjorn van Dijl zijn visie binnen de Willeartsgroep, komt Marjolein Mens aan het woord over haar aanpak bij 'De Beren', en vertelt Marijke Schreiner, algemeen directeur van StayOkay, over haar visie.

 

Onderwerpen

Het boek bestaat uit acht hoofdstukken waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je een succesvol marketingplan ontwikkelt en uitvoert. Van het samenstellen van een effectieve marketingmix en het schrijven van een strategisch marketingplan, tot productontwikkeling, prijsstrategieën, distributie, presentatie, promotie en evaluatie – elk hoofdstuk behandelt een specifiek aspect van marketing en sales.

 

De hoofdstukken zijn aangevuld met praktische voorbeelden, kennischecks en projecten om de theorie direct toe te passen. Trendwatcher Wouter Verkerk sluit elk hoofdstuk af met een inspirerende column over het betreffende onderwerp, vol waardevolle tips en inzichten vanuit de praktijk.

 

Wouter Verkerk: "Het was voor mij een voorrecht om mee te werken aan het nieuwe boek, temeer omdat ik zelf eind jaren negentig les kreeg uit een voorloper van dit boek en enorme moeite had met écht begrijpen waar het nou eigenlijk om ging. Ik vond het toen denk ik gewoon een beetje te abstract. In mijn bijdragen aan het eind van ieder hoofdstuk heb ik vooral geprobeerd daar wat aan te doen. 'Waar ging dit hoofdstuk nou eigenlijk over? Wat betekent dat nou in de praktijk van alle dag? Wat is de betekenis van marketing in moderne horeca?' Ik ben heel blij met het resultaat!"

 

Mooie aanvulling

Het boek is een mooie aanvulling op de online licentie SVH Ondernemersvaardigheden of SVH Marketing en sales. Het boek en de licenties sluiten dan ook goed aan bij de mbo-opleidingen Manager/ondernemer Horeca en Ondernemer Hospitality. Ook is het boek geschikt om in te zetten binnen andere niveau 4 opleidingen die zich richten op marketing en gastvrijheid.

 

Marketing en sales
Boek
€ 42,00
In winkelmandje